På en 20 år gammel vogn, kan det ikke undgåes at de udvendige dele, bliver præget af vejrliget, og vores er ikke noget undtagelse, derfor skulle de da også have en lille overhaling, og den slags har det jo med at gribe om sig, især når man gerne vil have lidt mere på end bare det.
Vi kontaktede Knud P, og fik ham til at lave mærkerne. Vi fik lavet nye "Sprite" mærker til vognen, og så vil vi også gerne have vores hjemmeside på vognen, både foran og bagpå, og sidst men ikke mindst, navnet på vores lille vogn.
Vi kan kun anbefale og bruge Knud, han har en meget seriøs rådgivning, og har en yderst fair pris. - UPDATE, Knud laver ikke mærker mere, men en af vores læsere har dette link, hvor man kan bestille mærker https://www.caravangraphics.com/caravan-stickers/e-z.html
Selv om det er blevet køligt, og Knud's gode anvisning der følger med, fortalte at der helst skal være 15 graders varme, så er det ikke noget problem, man kan altid få lidt hjælp med varmen fra en hårtørre.
Når man montere mærkerne, så er det selvfølgelig vigtigt at underlaget er rent og fedt fri, til det brug har vi brugt renset benzin. Men lige så vigtigt er det, at de sidder lige, og der skal man jo lige holde for øje om vognen er i vatter eller om både mærke og vogn er lige skæve, det lykkes vidst meget godt her.
Mærkerne sættes på med malertape, og man finder ud af hvordan og hvor de skal sætte helt præcis.
Når mærkerne sidder som de skal, kan man pille den bagerste del af, ved at vippe mærkerne op så de hænger i malertappen, når den bagerste del er af, vippes mærket rundt, og sættes ind på vognen, bearbejdes godt, og så er det af med den yderste folie, og tilbage sidder mærket.
Vores gamle vogn hed luxustøsen, hende her skulle da også have et navn...
Så sådan kom fronten til at se ud...
Og sådan så den ud før
Og sådan kom bagenden til at se ud...
Og sådan så den ud før
Så vinderen af de 2 flasker rødvin, for bedste forslag til navn på vognen er Pia og Per, med forslaget "Rumle Potten" :o).
Læs mere om folie, klistermærker og andet hos Knud her.
Læs også: 12V installation i Sprite'en og Sprite Alpine Europe 390 EK