Kabe Royal 560 XL KS

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 

royal

Her er vores vogn. Det er nummer 2 Kabe vi har, og som vi er slet ikke er i tvivl om er vognen. Mange vogne har mange af de samme ting i sig, men i vores verden, findes der ikke nogen som kan lave vogne med et så godt indeklima og ergonomi i sidddegruppen.

Vognen her er en Royal 560 XL KS årgang 2007, det vil sige at det er samme størrelse som vores gamle Ametisk, XL står for indretningen, her med fransk seng og ordinær siddegruppe. KS står for King Size og vil sige at vognen er 246cm bred. De ekstra 16cm giver rigtig meget. 

Royal er flagskibet indenfor Kabe, Royal indeholder som standard mange af de ting som man normalt tilkøber, det er fx. centralstøvsuger, 175 liter køleskab med seperat fryser, Cramer hel komfur, med 4 blus, bageovn og grillovn, udendørs bruser og mange andre småting.

Af varmesystem er vognen udstyret med Alde 3010 Compact, med 2 strenget gulvvarmesystem.

Lidt mangler der dog, men det gør der i alle Kaber helt op til omkring 2011, og det er hyggelys, så det skal der inden længe bygges i.

Af andet udstyr er der monteret 100AH AGM batteri, og en Truma SE R mover med automatisk tilkobling.

Men hvorfor ellers vælge en Kabe frem for andre:

  • Kabe er en fuldmonteret vogn, det vil sige at mange af de ting som skal tilkøbes i andre vogne, er fabriksmonteret i Kabe. Herunder er der nævnt nogle få ting:
    1. Amperevagt til Alde - hvis du fx har en 6 amp. sikring, så vil vagten helt automatisk sørge for at du ikke springer sikringen hvis du eller sætter mange ting til
    2. Termostatstyret køleskab, hvilket vil sige når du kører på gas, så står det ikke bare og brænder konstant, men åbner og lukker for gassen til køleskabet efterhånden som der er behov for det, hvilket giver et meget mere økonomisk brug af køleskabet.
    3. Rundsiddegruppen er monteret på hængsler, så man kan løfte bænkene og på den måde komme til at gøre rent under disse.
    4. Lys i gaskassen og skiboksen
    5. Vand og afløbsslanger er monteret langs varmekanaler, så hvis disse ikke har været helt tømt, så tøer de let op når der kommer varme på.

  • Dobbeltrettet antennesystem, der ved et enkelt tryk på en knap, kan sende signalet fra din tagantenne til både stikket inde i vognen, men også til antennestikket i den eksterne el boks i forteltsiden. Hvis man er på en plads med fællesantenne, så trykker man blot på knappen, og vupti, så er der fællesantennesignal i både fortelt og inde i vognen.

  • Sengen er udstyret med formspændte lammeller, kraftig madres og topmadres der giver en helt fantastisk liggekomfort, samtidig er hovedgæret forsynet med løft, så man kan sidde op og se TV eller læse.

  • Alle vinduer og tagluger er dobbelte Seitz ruder, der isolere rigtig godt, og der er naturligvis både rullegardiner og fluenet for alle. Rullegardinerne går op nedefra, hvilket vi syntes er genialt, man kan fx have vinduet lidt åbent, og trække rullegardinet lidt op, på den måde får man luft men ikke træk.
    Rundt om alle vinduerne er der luftkanaler, således at varmen der løber langs med væggene trækker op og ind på ruden, hvilket eliminere kuldebroer.

  • Dobbeltbunde i alle magasiner, senge, skabe og hylder for at sikre optimal luft- og varmecirkulation.

  • Væggene er forsynet med tæppe, under dette er der i den helt unikke isolering fræset riller, som gør at den brugte luft kommer ind her, og bliver lukket ud via kanaler i konstruktionen, det giver et helt unikt indeklima, både i varme og kulde.

  • Vognen er både varmere om vinteren men også køligere om sommeren, så dens isolering og opbygning er dobbeltrettet.

  • Spildevandstanken er placeret indvendigt, således at spildevandet ikke fryser, med den udvendige aftapningshane er det let og tømme spildevandstanken.

  • Gennemtænkt tørreskab over fyret, med indbygget drypbakke til både fodtøj og overtøj.

En del af disse ting findes også i de øvrige nordiske vogne, men er ofte tilkøb i øvrige vogne.

20140919 181512

20140919 181526

20140919 181537

 

Comments powered by CComment