Safari 280

OBS: Vedr. reservedele, herunder også ruder, se udvalget på linket her: http://www.darius-przyczepy.pl/ kig under menupunktet "Oferta".

Vi har den 6. September 2009, købt en ældre dame, en Safari 280, damen er her den 9/8 2009 lige er fyldt 26 år (Årg. 83).De forgående ejere har været startet på en renovering af vognen, med mere eller mindre held, vi vil derfor forsætte renoveringen af denne gamle skønne vogn.Der vil her på denne side blive lagt billeder op af de ting vi får lavet.

De tekniske detaljer på den ældre dame er:
Egen vægt: 500 kg
Total vægt: 600 kg
Indvendig længde: 270 cm
Total længde med træk: 388cm
Karosseri bredde udvendig: 194cm
Total højde med taget slået ned: 218cm
Indvendig ståhøjde: 185cm

Så er der prøveopsætning med 3 meter shadow, skulle jo prøves, også selv om en 3 meter faktisk er for lang til vognen

Så er det tid til lidt make up , her har den ældre dame fået en gang maling, hold da lige op det pyntede. Og det er da til at overse må man sige, det tager ca. 5 timer for afdækning og maling  - så hvorfor vaske når man kan male hende.

  

Indvendigt i den store luxusvogn .

  

Og sådan ser det ud når Bjarne slår sig løs i en Safari 280 med vidvinkel linse 

 

Men selv om man er en gammel dame, så er der skam også plads til lidt "luxus"

 

Pruttønde...

 

Rindende vand... & "Ovn..."

De fysiske rammer i en Safari 280, er ikke voldsomme store, men så er det godt vi har en lille udbygning og kan sætte på, og få lidt mere plads, læg mærke til hvor flot farverne er på teltet, det er lige så gammelt som vognen.

  

Et par billeder fra "jomfru" turen med Luxustøsen, turen gik til Gals klint ved Middelfart, hvor tossernes egen Keld og Hilda kiggede forbi til eftermiddagskaffen.

  

Det er klart at på en så gammel vogn, vil der unægtelig være nogle reparationer.

Vi har pt. fået ordnet:
elnettet i vognen, det var vidst af Polsk oprindelse, og bestod groft sagt, af en ledning der gik igennem karosseriet, og ind i en dynge samlemuffer, der er nu kommet et "rigtigt" stik på, og fordelingsboks inde i vognen.

 

Nye hængsler på døren, de oprindelige var lavet af aluminum, og de knækker for et godt ord, dette har fabrikken dog indset og laver dem nu i plastic. Det er dog ikke nemt da der stort set ikke er materiale og "hænge" hængslerne i, det har derfor været nødvendigt at sætte et stykke bræt, så der var noget og spænde hængslet ind imod, når vi engang kommer på en smart ide, så laver vi det nok om.

 

Det næste projekt der står på ønskelisten, er helt sikkert og prøve at finde nogle nye vinduer, de er dog ikke til at købe for penge herhjemme, de koster ca. 4.000,- pr. stk., vi vil derfor prøve og undersøge muligheden i Polen, men mere om det.når vi får rigtig god tid, så kunne vi godt tænke os, at pille alt indmaden ud, sætte ny folie på træværket/møblerne/køkkenet, og få opsat noget stof/inteniør på væggene. Væggene er fra fabrikken af, isoleret med 8mm skumgummi, og uden på dette, er der påklæbet stof, men det falder oftest ned, og derfor har mange været i gang med alternative ting, og det gælder også for vores, hvor de tidligere ejere har forsøgt at sætte rødt kunstlæder op, men det er ikke gjort særligt kønt (denne årgang er rød fra fabrikken af). Vi har på en norsk hjemmeside set, nogen der har sat loftintiør fra en bil op, og det er faktisk rigtig pænt, og istedet for skumgummi har man brugt lyddæmpingsplader (som man bruger i biler).

Nå men det kommer hen ad vejen....


Alt hvad vi har klistret på Luxustøsen, af stafferinger, navn osv. har vi fået lavet hos Tim Klister, klik her for at se hans hjemmeside, det kan godt være hans side ikke er den mest inspirerende, men han er knalddygtig (og meget humoristisk), og alt laves hurtigt og til en fair pris.

 

Comments powered by CComment